Sidor

Facebook

måndag 17 november 2014

Möteskurs igång igen

För snart ett år sedan var jag iväg och lärde mig mera inom hundmöten- något jag älskar att göra! Finns alltid möjlighet att förstå bättre och djupare samtidigt som kunskapen snurrande kan förvirra :-)
Ju mer jag kan desto mindre kan jag :-)

Så i söndags körde vinterns kurs igång - och det är alltid lika intressant när vi får känna att vi inte är själva med vår situation utan kan få hjälp på träning och av varandra för att ta rätt beslut och komma vidare.

Sedan är detta arbetssättet att möta hundar/människor ett sätt av många. Men kursen har fokus på Kommunikationsmetoden för att hund och människa/människor ska lära sig hantera situationen och byta strategier med detta tänk. Vissa passar detta som handen i handsken! - vissa modifierar och vissa gör ett annat val. Men mängder av kunskap om hunden och sig själva och tillsammans kommer fram och varför det kan bli som det blir.

Intresserad: Kika in här och scrolla ner till möteskursen. cathrineshundkurser.hundpoolen.nu/Kurser

Inga kommentarer: