Sidor

Facebook

söndag 9 november 2014

Om jag inte vet vart jag ska....



 
”Om du inte vet vart du ska så spelar det inte heller någon roll vilken väg du tar.”
 
 
Många känner igen svaret som sjuåriga Alice får av katten i Lewis Carrolls bok Alice i underlandet från 1865 när hon frågar efter vägen.


Det som är så spännande med träning och egentligen allt vi gör är att vi kommer dit vi vill när vi vet vart vi vill. Vår målbild leder oss omedvetet och medvetet.

Så vikten av att just ha en plan (som Sickan säger) gör att jag vet vad jag ska träna och hur och då även kan utvärdera och känna när jag tar paus eller är klar att: JA det gick som jag ville och hade tänkt därför att och nästa pass så gör jag så här..... eller NEJ - det blev inte som jag ville - därför att... xx xx xx - och  nästa pass så gör jag så här! :-) Så lätt är det - i teorin :).

Absolut tränar jag för att det är roligt - självklart! men det är klart den är av vikt att känna att vi blir bättre eller iaf inte sämre under en längre tid, :D. Och för att jag ska veta och inte bara tro, så behöver jag veta hur jag vill ha det för att kunna ta mig dit(åt).


Håller du med?

http://cathrineshundkurser.hundpoolen.nu/

Inga kommentarer: